Naši tretiaci nám ukázali, že učenie dokáže byť oveľa viac než len tradičné zapisovanie faktov – môže byť inšpiratívne, interaktívne a plné kreatívnych výziev! V rámci témy “Nížiny na Slovensku” sa pustili do skúmania pomocou digitálnych nástrojov a skutočne objavného procesu učenia.
Ako to fungovalo?
Najprv sa deti vrhli do skupinového skúmania, v ktorom každý tím preštudoval svoju nížinu na tabletoch.
Potom prišla kreatívna výzva – na plagáte vytvorili pojmovú mapu so súhrnom najdôležitejších informácií, ktoré sa o nížinách dozvedeli.
A na záver prebehla prezentácia pred triedou, počas ktorej každý tím zdieľal svoje objavy a zaznamenal 3 slovenské nížiny s minimálne 7 faktami!
Čo sme sa naučili?
Kde sa nachádzajú naše najväčšie nížiny.
Aký majú význam pre poľnohospodárstvo, prírodu, rieky a prečo sú pre nás také dôležité!
Počas diskusií a prípravy prezentácie zlepšili svoje komunikačné zručnosti, počúvanie a zdieľanie vlastných nápadov.
Prezentácia pred triedou je priestor, kde si deti bezpečne trénujú svoje komunikačné zručnosti a získavajú istotu v prejave.
Keď sa učenie stane zážitkom a výzvou zároveň vzniká priestor, v ktorom deti rastú — nie len vedomosťami, ale aj ako osobnosti.