Scroll Top

PREPOJENIE SLOVENČINY A TELESNEJ U MRAVCOV

503649651_18118951696462800_597734809837344234_n
Viete si predstaviť, že sa pri učení slovných druhov aj zapotíte? 😄 U našich Mravcov, teda tretiakov, to ide úplne prirodzene! Učiteľka Paťka sa rozhodla spojiť slovenčinu a telesnú výchovu do jednej výnimočnej hodiny plnej pohybu, spolupráce a hravého učenia.
 
🎯 Cieľ bol jasný – zopakovať si ohybné slovné druhy (podstatné mená, prídavné mená, zámená, číslovky, slovesá) netradičnou, zážitkovou formou. A tak vznikla kombinácia jazykovej hry a pohybovej aktivity, vďaka ktorej si deti učivo nielen zapamätali, ale ho aj zažili.
 
📚 V prvej časti si každý Mravček vybral slovo a jeho úlohou bolo správne ho zaradiť do veľkých hula hoop kruhov podľa slovného druhu. Deti spolu diskutovali, argumentovali, pomáhali si – presne tak, ako to v dobre fungujúcom tíme má byť.
 
🏃‍♀️ V druhej časti prišla na rad hra „Čo robím?“, kde deti pohybom predvádzali činnosti a ostatní hádali správne sloveso. Jednoduchý koncept, veľký efekt: rozvoj jazykového cítenia, aktívne počúvanie, pohybová koordinácia a veľa smiechu k tomu.
 
💡 Prečo to funguje? Prepájaním predmetov a využitím rôznych učebných štýlov (kinestetický, vizuálny, auditívny) vytvárame priestor pre hlbšie porozumenie, väčšiu motiváciu a trvalejšie zapamätanie učiva. Navyše, pohyb počas učenia podporuje aj pozornosť a dobrú náladu.
 
👫 Mravce nám opäť pripomenuli, že učenie nemusí byť len sedenie v lavici. Môže to byť dobrodružstvo, na ktoré sa deti tešia. A presne takéto hodiny si po rokoch pamätáme – tie, pri ktorých sme sa učili pohybom, s úsmevom a spolu. 🌟

Leave a comment