Warning: Undefined array key "file" in /data/c/b/cbc83d6a-a6be-4270-93ca-e55e1204c723/felixtrnava.sk/web/wp-includes/media.php on line 1759
Dieťa centrom vzdelávania
Pracujeme s dieťaťom, nie s učivom alebo predmetmi. Učiteľova túžba vzdelať nesmie prevýšiť túžbu vychovať.
Prirodzená túžba po poznatkoch
Deti sú prirodzene zvedavé. Nechávame ich, aby skúmali, vymýšľali, mýlili sa, hľadali a radovali sa z toho, na čo prišli.
Bezpečné a podnetné prostredie
Deti trávia v škole veľkú časť svojho života. Rodičia sa môžu spoľahnúť, že škola je pre ich deti bezpečným a podnecujúcim prostredím, v ktorom sa rozvíja ich inteligencia, tvorivosť a hravosť. Škola je priestor, kde umožňujeme dieťaťu jeho rast, rozvoj jeho daností, rozširovanie jeho obzorov.
Dieťa ako partner
Dieťa je plnohodnotný partner pre učiteľov aj ostatných zamestnancov školy.
Pozitívny prístup
Dieťa sa stáva takým, za aké ho považujeme. Hľadáme v deťoch to pozitívne a chválime ho. Iba spokojné dieťa, ktoré má rado samé seba, a prijíma sa so svojimi silnými aj slabými stránkami, môže byť v živote úspešné.
Sloboda vo vzdelávaní
Podporujeme slobodu výberu, rešpekt k individuálnym potrebám a formám získavania poznatkov detí, snažíme sa o čo najmenej direktívne fungovanie.
Podpora rastu
Pokiaľ deti nebrzdíme, sú schopné urobiť aj viac, ako očakávame, dokonca viac, ako sme niekedy schopní a ochotní urobiť my. Podporujeme deti, aby nás prekonali, aby boli lepšími, ako sme my.
Konštruktivizmus
Čo dokáže urobiť dieťa, nesmie robiť učiteľ. Učiteľ je organizátorom vyučovania, vytvára podmienky pre činnosť detí. Platí, že "Učia sa deti" namiesto "My učíme deti".
Formovanie osobnosti
Učíme deti vyjadrovať svoj názor a vypočuť si názor druhých. Učíme ich argumentovať, diskutovať, chápať druhých a viesť dialóg. Sprevádzame deti aj pri konfliktných situáciách a využívame to na formovanie ich osobnosti a rozvoj zručností, ako takéto situácie riešiť.
Individuálny prístup
Pre hlbší individuálny rozvoj žiakov máme v škole školského psychológa a špeciálneho pedagóga. Okrem toho vedieme starších žiakov ku sebauvedomeniu a zodpovednosti aj využívaním mentoringu.
Rodič je našim partnerom
Záleží nám na jeho názore. Rodič pozná svoje dieťa najlepšie a iba spoločná práca rodiča a učiteľa môže viesť k dobrým výsledkom.
Podmienky pre učiteľa
Kvalitný učiteľ je nosným prvkom školy Felix, pretože formuje dieťa a napĺňa poslanie a cieľ školy. Vytvárame mu podmienky na tvorivú a tímovú prácu, priestor na budovanie pozitívneho vzťahu s deťmi, čas a prostriedky na vlastné vzdelávanie.